NBC kan puste lettet ut. Etter den første kvelden med nye serier og nye episoder så gjorde nettverket det totalt sett ganske bra.

Den offisielle premieren av Matthew Perry-komedien Go On tirsdag 11.september ble sett av 9,73 millioner og hadde en demorating på 3.4 blant målgruppen 18-49 år. Dette er den høyest ratede komedie-premieren for NBC siden Outsourced (målt blant 18-49 år) og My Name Is Earl (målt på totalt antall seere). Dette var en nedgang på 39 % fra før-premieren Go On hadde under OL i august. Dette er også 8 % lavere enn premieren på Perry sin forrige komedie, Mr Sunshine.

Den andre nye komedien som ble vist denne kvelden var The New Normal. Den oppnådde seertall på 6,96 millioner og en demorating på 2.5 som er på samme nivå som førpremieren som ble vist etter The Voice. Komedien som ble vist like etter Go On, klarte dermed å holde på 74 % av seerne.

Førsteinntrykk The New Normal – platt eufemisme

Samme kveld hadde NBC også sesongpremiere på Parenthood. Denne oppnådde en noe skuffende 1.9 rating i målgruppen 18-49 og 5,48 millioner seere, og dette er 14 % lavere enn forrige sesongpremiere. Dette resultatet var på nivå med sesongfinalen som ble vist i vår. Parenthood er en serie som i stor grad blir tatt opp og sett senere.

Annonse

Kveldens rating-vinner var The Voice, som også vises på NBC. 11,42 millioner seere i alderen 18-49 år så sangprogrammet og hadde en demorating på 4.0.

De øvrige nettkanalene viste kun repriser denne kvelden.

Annonse
Abonner
Varsle om
guest
0 Comments
Innebygde tilbakemeldinger
Vis alle kommentarer