Netflix og Nickelodeon har inngått et samarbeid som inkluderer eksisterende og kommende Nickelodeon-innhold.

Økt satsing på innhold for barn

Netflix har brutt med Disney og ser stadig flere etablerte aktører trekke innhold fra tjenesten. For å svare på utfordringen har Netflix de siste årene økt produksjonen av Netflix-originaler og har nå hundrevis av slike serier. En viktig del av satsingen er rettet mot barn, som ifølge seriedatabasen utgjør rundt en fjerdedel av strømmetjenestens serier (se oversikt).

For å fortsette satsingen på innhold for barn har Netflix inngått et samarbeid med Nickelodeon, som ifølge Deadline inneholder filmer og serier fra Nickelodeon-biblioteket i tillegg til nytt kommende innhold.

Nickelodeon har i en uttalelse beskrevet samarbeidet som et viktig ledd i å nå ut til det globale publikum som Netflix kan tilby. Netflix på sin side, ser frem til å kunne tilby innhold fra Nickelodeons rikholdige arkiv.

– Nickelodeon har generert en rekke karakterer som barn elsker, og vi ser frem til å fortelle helt originale historier som utvider verdene som de bebor, sier Netflix visepresident innen original anomasjon Melissa Cobbs i en uttalelse.

Mottrekk mot Disney

For begge selskapene er dette et grep for å møte den økende konkurransen fra Disney, som 12. november lanserte strømmetjenesten Disney+ i USA og enkelte utvalgte land. Tjenesten lanseres i det meste av verden i løpet av 2020 og 2021.

Nickelodeon så dagens lys i 1977 og var den første kabel-TV kanalen rettet mot barn i USA. TV-nettverket er eid av Viacom.

Netflix er verdens største strømmetjeneste, som huser over 150 millioner abonnenter. Selskapet ble lansert som postordrefirma i 1997, før selskapet utvidet til å tilby strømming i 2010.

Se hva som kommer på Netflix

Netflix har til enhver tid nærmere 100 nye serier på vei. Her finner du oversikten.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here